23 juni 2009

sommar, sol och semester!

Nu har jag ju semester. Jag och Dante är själva den här veckan och nästa vecka sen så har Johan semester. Skönt ska det bli att äntligen få umgås hela familjen. Jag valde rätt tid att ha semester på. Sol har ju äntligen hittat till västerås.

Igår så var vi hos doktorn med Dantes hosta. Förmodligen så är det bara vanlig förkylningshosta som han nu har dragits med i tre månader. Hon hoppades på att den skulle läka bort nu när värmen äntligen har kommit. Så vi får hoppas att det blir så.
Annars så gjorde vi inte så himla mycket. Var en sväng i lekparken och tog en kort sväng på stan medans vi ändå var där nere.

Dante älskar för övrigt sin nya säng. Än så länge har det inte varit några problem med att han klättrar ur när han ska sova.
Men i morse så hade han lagt Puh och Giraffen på kudden och krypit ur. Så kom han springande in till mej och tyckte att det var dags att gå upp. Så på så sätt är det skönt med sån säng, man behöver inte gå upp utan han kommer in till oss när han sovit klart.

Nu ska vi gå ner och pumpa cykeln. Dante ska cykla för första gången i sitt liv. Eller rättare sagt så ska han sitta i cykelsadeln och jag ska cykla. Men det är första gången.
Vi ska nämligen cykla till Dantes farmor i eftermiddag så Dante får bada lite och Johan och jag får lite grillad korv.

Hörs senare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar