20 juni 2009

midsommarafton & midsommardagen




Igår var det ju som sagt midsommar afton. Vi var hos Micke och Carina. Det var lugnt och städat. Jag var nykter för det var min tur att köra.


Barnen lekte och vi vuxna pratade. Vi åt sill, matjesill, potatis, lax, grillad ytterfile, potatissallad, vanlig sallad, bröd, tsatziki, jordgubbar, glass, maränger och en massa snacks. Det låter ju som vi inte gjorde nåt annat och det gjorde vi nog inte. All den här maten som jag räknade upp åt vi till middag.
Jag och Johan åt sill och potatis till lunch oxå. Dante fick då korv och stekt potatis och till middag åt han en burk med lax och potatis. Det är ju så himla praktiskt att ha sån och bara slänga in i mokron i 30 s.
Det var riktigt trevligt var det. Vi var nog hemma vid 1 natt och Dante somnade så sent som nio och sov ända fram till kvart över åtta i morse.

Johan har inte mått så himla bra idag. Han drack lite lite med vatten igår, eller snare ingenting allt. Så han är trött och uttårkad säger. Men det löser sig snart. Vi har varit i lekparken en stund idag. Dante gick fram och tillbaka. Han är riktigt duktig på att gå. Det är så himla skönt att inte behöva ha vagnen när man ska ut och gå kortare streckor.
Nu sitter han här i soffan under filten och tittar på Disney Playhouse. Han är en riktigt myspys kille just nu.
morron jobbar jobbar. Han börjar 5 och jobbar till 15. Han har nu bara två veckor kvar till semestern. Det ska bli riktigt skönt när han är ledig sen.
Jag och Dante ska ut till min sommarstuga och fira systeryster och pappa. Lisa fyllde i tisdags och pappa fyller på onsdag.
Efteråt så har vi planer på att åka till Ikea och köpa en ny säng till Dante. Men hur det blir med det beror väl på hur sent Dante och jag kommer från kvicksund.
Ska ta och gå och förbereda maten snart. Ha det bäst till nästa gång!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar