09 juni 2009

mat, viktminskning och motion

Tisdag kväll. Vad säger man. Trött som en strumpa och saknar min älskling. Det kom fort den här veckan. Det brukar vanligtvis dröja ända fram till torsdag, men det gick fort. Undrar vad det beror på? Konstigt det där.

Idag var det drop-in fika på Dantes dagis. Vi fick tårta och kaffe. Jag hoppade tårtan. Kände inte riktigt för det. Försöker att inte äta så himla mycket sötsaker och onyttigt under veckorna. Det går ju inte så jättebra, men jag försöker iaf. Är så himla trött på min mage och mina lår. Det är dags att göra nåt åt det.
Så nu har jag dragit ner på portionerna och dragit ner på allt annat oxå. Förösker hålla mej till mina 6 mål mat om dagen. Frukost, mellis, lunch, mellis, middag och kvällsfika.

Till frukost brukar jag oftast äta en macka(med ost, smör och någon grönsak på) och till det blir det kaffe och vaniljyoghurt med flingisar.
Till mellis (alla tre) brukar det bli frukt eller macka och kaffe/varmchoklad.
Sen blir det oftast matlåda till lunch och blir det inte det så blir det sallad med något av det som serveras på jobbet. Tar ofta bort pastan, riset eller potatisen på jobbet.
Det är bara det där med motion som går lite trögt. Har börjat med att ställa bilen hemma och sen gå ner till dagis. Det är inte så himla långt, men det är bättre än inget. Jag måste bli bättre på det. Har tänkte att nu på semestern ska jag sätta Dante i vagnen och ta en promenix på 20 minuter innan vi går till lekparken. Då blir det lite motion iaf.

Nu måste jag snart hoppa in i duschen...hörs senare kanske

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar