18 juni 2009

Semester

Äntligen kom den dagen som jag har längtat efter i snart en månad. Jag gick på semester idag. Nu är jag fri. Fri från alla måsten. Fri från allt tvång. Fri från att gå upp innan tuppen. Hur underbart är inte det?!
Det vore ännu mera skoj om solen kunde behaga att titta fram. Men som det ser ut just nu så blir det inte så. Håller verkligen tummarna för att den kommer snart. Kanske inte dom första dagarna nästa vecka men sen så kan den gärna få lysa i fem veckor utan stopp!

I morron är det midsommar. En härlig högtid här i sverige. Vi dansar runt en pinne klädd i blommor och björkris. Vi äter sill, köttbullar, prinskorv, jansson och potatis (ungefär samma sak som vid alla andra högtider). Vi dricker alkohol i mängder (inte jag eftersom jag ska köra). Vi träffar dom vi tycker om. Och helst av allt vill vi sitta ute, men som alla svenska vet så är det mer regel än undantag att det regnar på midsommar. Har nog bara varit en midsommar dom senaste 6 åren som det inte har regnat på. Men vi får väl se.
Vi ska vara hos Micke och Carina som har Thea på snart 1 år. Det kommer även vänner till dom. Det ska bli riktigt mysigt. Och framför allt skönt att ha nära hem.
Nu håller jag bara tummarna att det blir uppehåll.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar