11 juni 2009

regn, feber, kaos, trött

Idag är ingen rolig dag alls. Det började med att Johan ringde kvart över sju och berättade att Dante skrikit sedan sex. Det hade inte gott att få tyst på honom. Jag började att ställa in mej på att eventuellt åka hem. Men det behöve jag inte, eftersom Dante gick till dagis.
Men det slutade inte där. Hela dan har det strulat på jobbet. Vi har stått still mer än vad vi har kört. Vi har haft sura tekniker omkring oss som muttrat och svurit över att ingenting funkar. Jag har haft jobbiga människor som inte lyssnar på vad jag säger. Man kan inte fråga en sak och sedan tio minuter senare fråga exakt samma sak.....
Men dan slutar inte där. När jag kommer till dagis så möts jag av en nedstämd och lite hängig Dante. Jaha tänker jag han är bara trött. Men så var inte fallet. Dante hade feber. Inte mycket men tillräckligt. Han hade knappt ätit något på dagis och han åt knappt något till middag. Men välling åt han. Han låg, Dante låg, i soffan och tittade på barnprogram hela eftermiddan. Han somnade utan att bråka och han ville gå och lägga sig innan tubbisarna var slut. Min son är sjuk, ingen tvekan om saken.

Så nu får vi se om vi åker och firar systeryster på lördag. Allting hänger på hur Dante mår. Jag håller verkligen tummarnar för att han bara har två dagars feber. Inge skoj alls när han är så här.
Det positiva i det hela är att jag kan sluta tidigt imorron. Jag sticker så fort vi är klara, eller absolut senast halv två.

Idag är det bara 5 arbetsdar kvar, sen är det semester. Natti natti på er....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar