29 mars 2010

vårstädning



Är i städar tagen just nu. Har bytt gardiner i vårat sovrum och Dantes rum. Sen har jag rensat balkongen från vinters alla saker som vi ställt ut där. Det är jäkligt praktiskt att ha en balkong under vintern för då kan man slänga ut allt som ska slängas där och så slipper man se det.

Det jobbiga kommer sen på våren då man ska ta reda på allting. Det är inte alls lika skoj. Men det måste göras om man ska kunna använda den under vår sommar och höst.

Jag passar på nu oxå medans Dante är sjuk inte vill leka så mycket. Sen så är ju Lisa här och håller honom sällskap medans jag springe upp och ner för trappen med grejer. Så i morgon när jag åker från jobbet ska jag stanna en snabbis på återbruket och dumpa lite skräp. Jag ska även få Johan att stanna där i morgon när han åker till jobbet. Då är det nämligen tomtpå skräp på balkongen sen. Då kan jag börja inreda den så vi kanske kan ta oss en fika där i vårsolen. När nu den tänkte titta fram....

Dax att ta sig ut i köket och börja med middagen strax....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar