31 mars 2010

veckohandling och matlagning

Idag har Dante varit på dagis. Och oj vad skoj han haft idag. Man verkligen såg att han log hela han när jag kom dit idag för att hämta. Tänk vad 2 dar hemma kan göra.
Vi har oxå hunnit med att veckohandla. Usch och fy säger jag bara. Det var så himla mycket folk att jag knappt fick plats i butiken. Å så många idioter som det var ute nu har jag nog aldrig sett ute samtidigt. Med idioter menar jag pensionärer som har hela jävla dan på sig att handla men väljer att göra det när vi andra ska handla. Ivägen är dom och dom måste hålla krampaktigt i sin vagn för det kan ju vara någon som tar deras varor som dom ännu inte har betalat. Jag hatar verkligen att handla innan storhelger. Men Dante skötte sig exemplariskt som han numera gör varje gång vi handlar.

Håller på att laga mat just nu. Har prövat ett nytt recept på fisk. Kaviarbakad fisk med potatismos och rivna morötter. Det låter gott och doftar gott nu hoppas jag bara att det är gott. Det återstår att se. Om det blir gott lägger jag ut en bild och ett recept senare....

Puss å kram på dej!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar