09 januari 2012

Back to reality

Vaknade till en riktigt vinterdag idag. –10 grader och frost överallt. Det ända som saknas är lite snö, men det är ju tydligen på väg om man ska tro vädermänniskorna. Det som är jobbigt med kylan är att jag inte kan knäppa någon av mina jackor längre. Det blir lite kallt om magen, trots att jag har en tjock tröja under som går över magen. Tur är väl att jag inte behöver vara ut så länge.

Jaha då var allt som det ska då. Jag ligger i soffan och njuter av tystnaden och lugnet som råder. Dante är på dagis. Han var överlycklig när jag lämnade honom i morse. Han hoppade hela vägen och pratade om vilka han skulle leka med.
Johan är på jobbet. Han jobbar dag hela veckan. Helt perfekt för min del.
För den här veckan på dagarna ska jag bara göra saker som jag orkar och har lust med.Förmodligen blir det inte så mycket gjort då.
Har bara tre måsten saker den här veckan och det är:

  • Logopeden med Dante idag
  • Handla mat idag
  • Barnmorskan på torsdag

Förutom det så kommer jag nog mest ligga på soffan eller i sängen och inte göra något alls.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar