06 januari 2012

Nu är julen slut

Nu är tomtarna borta och granen avklädd. Ägnade förmiddagen åt att plocka och dona. Det som är kvar är stjärnor, stakar och julgardiner. Men det får vänta en stund.
1325860039724

I morgon ska vi ta ut granen. Det fick vänta för jag kan inte dammsuga och Johan skulle åka till jobbet. Det positiva med det är ju att då hinner han dammsuga hela huset i morgon.

Annars har vi inte gjort så mycket jag och Dante. Han har lekt snällt på sitt rum nästan hela dagen. Det har varit tåg och bilar överallt på hans rum.
Det resulterade i att när det skulle städas nu ikväll så bråkade vi. Han ville inte städa själv utan tyckte att jag skulle hjälpa honom. Men det gick inte, för det var inte jag som tagit fram alla leksakerna. Utan det var faktiskt Dante som gjort det. Och efter en stunds förklarande så insåg han väl att mamma hade rätt. Men nu är allt frid och fröjd.

1325870501878
För att pigga upp köket lite när alla julsaker var borta så köpte jag tulpaner att ha på köksbordet. Jag älskar verkligen tulpaner. Lätta att ta hand om, håller hyfsat länge och är billiga. En perfekt pigga-upp-blomma så här i början av januari. Speciellt nu när det är så grått och trist ute.

Ha en underbar fredagskväll!!!

1 kommentar:

  1. Tulpaner är inte fina mer än den lilla stund dom står upp i sin vas! Så det så! Å sen när dom lägger sig över kanten blir dom fula!

    SvaraRadera