08 januari 2012

*snark*

God morgon eller förmiddag kanske det är!

Här är det segt. Somnade inte fören halv sex i morse var helt klarvaken. Inge skoj alls. Så när vi hade ätit frukost så blev det 1,5 timmes sömn till för mej. Så jag känner mej lite mer som människa. Förutom att jag är vimmelkantig. SÅ det blir nog inte så mycket gjort den här dagen tror jag.

Dante har kommit in i en jättetågperiod igen. Det är alltid tåg som gäller, men ibland så lekar han mer med bilarna och playmobil gubbarna. Men nu dem senaste dagarna så har han velat ha hjälp att bygga banor med briojärnvägen. Han kan leka i flera timmar med avbrott för mat och bara kolla att vi inte glömmer bort honom (vilket är svårt när han låter hela tiden).
Det är underhållande att sitta och lyssna på när han pratar med tågen (eller bilarna för den del oxå). Han läxar upp dom, skäller på dom och ger dom beröm. Eller om det är tågen/bilarna som gör det, det har jag ingen aning om?!

I morgon börja vardagen på riktigt. Dante mjukstartar på dagis med en kort dag. Vi ska nämligen till Logopeden efter lunch. Men jag har en lite kille som längtar efter dagis och sin kompis, speciellt Andrés.
Jag längtar efter dom där timmarna som jag får vara själv på dagarna utan att höra “mamma!” hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar