18 januari 2012

Det här med att vars gravid...

Som dom flesta vet så delas graviditeten in tre dela (trimestrar). Under dom här tre så går man som gravid igenom känslor, tankar och krämpor. Första delen känner man knappt att man är gravid och det syns inget. Man känner sig bara fet.

För mej personligen gillar jag mitt del bäst. Man är synligt gravid samtidigt som man har kvar sin smidighet (större delen av den iaf).
Nu på slutet så är det olidligt att vara gravid. Min rörlighet blir mindre och mindre för varje dag.  Den värsta tiden på dygnet är på kvällarna. Då kommer jag knappt ur soffan. Att ta på sig strumpor är en ren kraftansträngning.
Det positiva är att det snart är över. Nu är det lite drygt 50 dagar kvar innan det här är över.
Det värsta är att jag hela tiden måste säga nej till Dante. Han vill leka på golvet och han vill busa. Jag får helt enkelt ta igen det när Styrbjörn har kommit ut. Men en mammas dåliga samvete kommer alltid finnas där...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar