09 augusti 2009

Barnvaktshelg

God morgon!

Den här helgen har vi är vi barnvakt åt min lillebror. Mamma och Bobbo är på en mini semester med hojarna. Dom åkte igår förmiddag och kommer hem någon gång under eftermiddagen.
Igår var vi på Lögarängen och badade. Hur skönt som helst med tanke på att det var 30 grader. Både Lukas och Dante tyckte det var skoj.
Vi introducerade waterslide för Dante. Han skratt så han kiknade när vi åket. Första åket så var han lite rädd och tyckte det gick för fort men sen dom tio andra skulle det gå fort.
Det var riktigt skoj.

Igår kväll tittade vi på Wall-E. Det är en riktigt rolig film. Dom säger inte speciellt mycket i den men man skrattar ändå. Det är verkligen film jag rekommenderar Sen blev det lite godis och dricka till oxå. Men ingen alkohol.

Vi håller ju på och försöker gå ner i vikt. Vi har satt att lördagar får vi synda. Så igår åt vi pizza och godis. Så vi får väl se hur det här går. Men jag vet att både jag och Johan behöver ha en dag att se fram emot. Annars kommer det här inte funka. Om det tar längre tid så får det göra det!

Nu ska jag lägga mej en stund till på soffan och gosa med Dante innan resten av familjen vaknar!
Happy Söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar