14 augusti 2009

Facebook

Satt nu på eftermiddagen och tittade igen alla vänförslag som får på Facebook. Jag blev nästan chockad. Man kan ju kolla vilka vänner man har gemensamt och då hittade jag vänner från min barndom som har vänner gemensamt med vänner här ifrån västerås. Det är både skrämmande och skoj.
Ibland inser man hur liten världen är. Jag har redan upptäckt vänner här i västerås som känner varandra, vilket inte är så konstigt eftersom det här är en liten stad när det gäller sånt.

Det är just det här som jag tycker är så himlans roligt med Facebook. Man vet aldrig vem man stöter på! Man kan återuppta gamla kontakter och man kan verkligen hålla koll på vad som sker in ens vänners liv.
Men det kan även vara lite skrämmande. Att alla kan se dej. Vem som helst kan hitta dej. Å det kan jag verkligen tycka är jobbigt i vissa fall.
Speciellt när det gäller vissa av mina expojkvänner. Men än så länge har jag inte fått några konstiga vänförfrågningar. Håller verkligen tummarna för att det inte kommer bli så......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar