02 augusti 2009

söndags promenad och eftemiddags grillning

Nu ska vi snart bege oss iväg till Kvickan och vårat sommarställe. Pappa ska bjuda oss på grillat. Dante ligger och sover så när han vaknar så är det bara att packa in oss i bilen och fara.

På förmiddagen så tog vi en promenad bort till Coop för att kolla om dom hade barnsäkerhetsgrej till balkongdörren. Men det hade dom inte. Men en promenda fick vi i alla fall. Vi stannade en stund i lekparken på vägen hem. Så att den lilla mannen fick leka lite. Han lekte snällt i tjugo minuter, men sen började han kasta grus omkring sig. Så då satte vi honom i vagnen och gick hem.
Han har fått för sig att man ska kasta allt, helst bakom ryggen oxå. Fattar inte va han fått det ifrån. Och det spelar verkligen inge roll vad det är han har i handen han kastar det. Som tur är så har han inte kastat nåt glas än, men det kommer väl.
Här om dan så tog han upp en makaron när vi satt och åt och kastade den på Johan. Gissa vem som fick sitta på hallmattan? Jag såg på honom i samma stund som jag satt honom där att han visste att han gjort fel. Så inte ett pip om det överhuvudtaget. Annars så brukar det kunna vara en hel del skrik och tårar när han sitter där.
Men, men det går väl över som alla andra hyss han har för sig.
Ibland undrar jag vad jag gjort för ont i mitt liv för att ha fått en sån busig unge?! Men han är inte bara busig, han kan vara riktigt gosig oxå (när han vill).

Nu måste jag dricka upp mitt te och sen göra klart så vi kan åka direkt när Dante vaknar!
Ha en lovely söndag allihopa!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar