01 augusti 2009

Underbara lediga lördag

Lördag morgon. Vad innebär det hos familjen Heldemar/Luthman? Jo det ska jag berätta för er. Det betyder en jäkla massa bråka. Bråk om frukost, bråk om bilarna, bråka om att borsta tänderna, bråk om att klä på sig. Ja bråk om helt enkelt det mesta.

Vi har numera en väldigt uttråkad son. Han tycker det är hemskt tråkigt våran lilla gullegris. Men nu är det bara helgen kvar, sen så börjar dagis på måndag igen. Då börjar även Johan jobba. Så återgår livet till det normal. Eller snarare då börjar ettnyttigare och mer motionsrikt liv. För då ska dom tre kilonen bort som jag lagt på mej under semestern. Joha ska faktiskt vara med för första gången! Vi får helt enkelt se hur det går.
Från och med måndag så är det även nyktert (jag vet att jag skerv förra helgen att det var denna vecka). Då är det ju slut på Johans semester oxå. Och är man två så är det lättare än om man är ensam. Så inga godsaker, ingen alkohol, och inget onyttigt överhuvudtaget!

Idag så ska vi åka och handla present till lilla Lovis (karets och Mickers barn). Sen ska jag handla en numemr plåtshållare till min bil, den gamla har rostat sönder. Sen ska vi ut till ikea en sväng och handla matskedar och teskedar till mamma! Sen måste vi nog hit på nåt mer. Vad det vet jag inte.

2 kommentarer:

  1. men varför bråkar han så mycket??? är det trist att bara vara hemma med mamma och pappa kanske?
    present till Lovis har jag handlat för längesen... och så har jag ju stickat så klart ;) jag åker ner till västerås idag så vi kanske springer på varandra.
    Puss puss

    SvaraRadera
  2. Ja han tycker det är lite trist nu. Har ju varit hemma i sju veckor.
    Nu har vi oxå handlat till Lovis! Bra blev det...

    SvaraRadera