24 augusti 2009

förändringarnas tid

Hej hej hallå!

Just nu så sitter jag och är helt förundrad över hur mycket skit som går samtidigt på alla våra 44 kanaler. Dricker mitt kvällste och sitter med mina cozy-feet på. Det är med andra ord en vanlig vardagkväll här hemma.
Sitter även och tittar på diverse inredningssidor för att få insperation till förändringar här hemma. Inga stora och dyra, utan små och billiga. Dom behöver inte vara synliga utan bara finnas där.
Ett exempel på en sådan är när vi organiserade våran garderob så både jag och Dante fick in våra kläder. Det är en billig och enkel förändring. En annan sådan är att vi har tagit bort en fotölj i vardagsrummet och en byrå i sovrummet. I båda rummen blev det mycket luftigt och mer yta. Det ser heller inte lika rörigt ut.
På lördag ska vi göra en shoppingtur och inhandla lite smått och gott till hemmet. Har även betällt 4 kuddfodral från H&M som kommer i början av oktober (hoppas jag).

Jag är inne i en period just där jag rensar och och städar mest hela tiden. Vet inte vad det beror på men det kan vara att jag känner ett behov av förändring. Och det enklaste är ju då att göra små och enkla.
Och framför allt så är det enklast att göra förändringar i det redan befintliga hemmet. Slippa söka jobb eller skola, leta hus/lägenhet och andra stora förändringar.

Nu så ska jag fortsätta att kolla på IKEAs hemsida efter smarta lösnigar och idéer. Jag älskar förövrigt IKEA det är en av mina favoritbutiker när det gäller heminredning, billigt och smart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar