02 augusti 2009

underbara soliga söndag

Nu har vi kommit hem från pappa. Vi har varit där och ätit. Å gud så gott det var. Garlicpepper marinerad ytterfile, nachoschips, sallad och bea. Mums säger jag bara.
Det har varit så himla nice väder i dag. Solen har skinit hela dan och det har varit lagom varmt. Hoppas bara att det inte kommer vara sånt här väder under veckan!

Dante har badat i sin pool i Kvickan. Vi hittade en bondgård från när jag och min syster var små. Och hela den lade han ner i poolen och sen roade han sej med att stoppa in alla djuren. Men dom flöt bara upp så han hade att göra en stund.
Han fick även tag på vattenslangen så han vattnade hela gräsmattan. Jag har aldrig sett honom så lycklig. Det var en dröm som gick i uppfyllning. Det är tur att man inte är så svårroad när man är lite.

Jag hoppas att han somna tidigt ikväll och sover hela natten. I natt kom han nämligen ingående vi halv tre och tyckte vi skulle gå upp.
I morgon börjar det vanliga livet. Då är semesterlivet slut. Johan börjar jobba igen och Dante går första dagen på dagis. Jag har ju som bekant jobbat en vecka redan.
Det ska bli intressant och se hur det komemr gå och lämna Dante på dagis. Han har haft värsta separationsångesten så fort jag eller Johan har åkte iväg utan honom. Även fast den andra har varit hemma så har han gråtit floder. Men jag hoppas att det går bra!? Vi har ju inte haft några problem förut någon gång. Det visar sej i morgon hur det går.

Nu ska jag packa hans dagis väska och sen ska jag duscha honom så han kan gå och lägga sig sen.
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar