04 augusti 2009

motionen lyser med sin frånvaro!!!

Usch och fy vad jag är trött! Den är semestern som jag hade inte allt för längesen känns som bort blåst. Är helt slut i kroppen. Fattar inte hur det har gått till?!
Men det är bara att bita ihop. Det är ju bara ett år kvar tills nästa gång.

Vi gick ju tillbaka till det vanliga vardagslivet i måndags. Eller vanliga och vanliga, vi gick tillbaka till att gå på dagis och vara på jobbet. Men en sak har ändrats och det är att vi har börjat ett nytt liv. Vi ska bli av med 5 kilo nu. Alla dom semesterkilona som vi lagt på oss. Än så länge går det mesta bra. Inge sötsaker, ingen alkohol men heller ingen motion. Måste verkligen ta tag i den bit. Hur vet jag inte men på nåt sett så ska det gå!
Det är ju så bökigt att få tiden att räcka till när man jobbar och går på dagis. När vi kommer hem på eftermiddagarna så är Dante så himla trött att han knappt vet vad han heter och jag och Johan är oxå trötta.
Har man väl kommit in i lägenheten och satt sig ner så orkar man inte resa sig upp. Så jag vet itne inte riktigt hur vi ska få det att funka.
Nåt kommer jag väl på!

Nu är det dags att göra den lille i ordning för sängen!
Ha det bäst!

2 kommentarer:

  1. hmmm vuxenmotion? det är bra träning!!! det kanske ni orkar med ;) annars får ni turas om var tredje dag är du hemma med Dante och sjasar ut johan på promenad eller liknande och var tredje dag gör han samma sak och den tredje dagen i rad är ni hemma båda med dante och tar honom till leklådan och motionerar genom att göra stepups mot sandlådskanten :) det är bara att hitta lösningar som fungerar i dagen :) säger jag som sitter på min stora feta rumpa och tar bilen så fort jag ska någonstans alls... fast jag klippte gräset den här veckan och det var behövligt :) det räknas som motion!!! åååå nu kom jag på det!!! köp hus!!! för husjobb är motion, klippa gräs, skotta snö, måla staket mm.

    SvaraRadera
  2. tack för tipset! Ska fundera på ALLA dessa förslag.

    SvaraRadera