27 oktober 2009

fejan

Jag slutar aldrig imponeras av Facebooks alla möjligheter. Idag har jag hittat 3 nya vänner. vänner som ajg har kontakt med regelbundet, men som jag träffar allt för sällan.
Här om dan så blev jag vän med en släkting till Johan. Hans styvsyster som bor i USA som jag aldrig någonsin har träffat. Men bara för att hon var nyfiken på sitt brorsbarn så gick jag med på det. Det kanske är ett sätt för mej att få lära känna den sidan av släkten. Inte minst för Dantes skull. Även om dom bara är styvkusiner, inga blodsband, så kan det vara kul för honom senare i livet att ta del av den familjen. För Torbrjön är ju trots allt den ända farfarn som han vet något om och kommer det nog förbli. För all framtid!

Som sagt slutar aldrig förundras och imponeras av alla möjligheter man får med fejan. Det är nog den bästa grej någon kommit på. Självklart finns det nackdelar, det gör det väl med det mesta. Men jag älskar verkligen det. Utan fejan skulle jag inte veta så himla mycket om vad som för sig går i familjen, släkten och bland mina gamla vänner. Jag har knyt band som jag en gång förlorat. Jag är mer delaktig i mina jobbakompisars liv och dom i mitt.
Det är många frågor som numera börjar med "såg du på fejan igår" och många svar som börjar med "ja, jag såg det på fejan".
Det är ett konstigt och undebart underverk det här med Facebook. För alla dom som inte har det säger jag bara: SKAFFA DET!
En av dom som inte har det är min älskade sambo. Han total vägrar och det kommer han göra. Han är nämligen envisare än en åsna.....

Jag älskar i alla fall fejan och jag komemr fortsätta med den. Det är mitt sätt att ha konstakt med alla mina vänner och hela min familj.

God natt, Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar