04 juli 2009

åska å dunder

Oj oj oj vilket åsk väder det var i natt. Det började mullra vid elva i går kväll. Så jag fick kliva upp ur sängen och stänga av tvn och sen dra ut alla sladdarna till tvappartern, kaffemaskinen, telefonerna och datorna.
Det blictrade och dundrade iaf i två timmar. Det är vad jag vet. För sen somnade jag. Men gud vad undebart det är nu när man kan andas luften och det inte alls är så himla klibbigt och varmt.
Det märks på Dante oxå att han tycker det är skönt. Han är mycket gladare och piggare plus att han sov till kvart i sju i morse utan att vakna vid fem, halv sex.
Det som är lite synd med att det åskade, blixtrade och regnade är att alla dom stackars människor som sover i tält nu under Power Meet förmodligen blev dygnsura. Stackare!
Polisen lär ju tycka att det var skönt att det regnade iaf. Dom lär ju ha haft lite minder fylla. Iaf från dom "vanlig" människorna. För jag antar att dom flesta raggarna inte gav upp för lite regn!

Nu ska jag gå och plocka lite här hemma. Snart kommer systeryster som ska vara barnvakt till busungen! Hörs senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar