21 juli 2009

effektiv dag

Idag har det varit en riktigt effektiv dag. Dante har varit hos svärmor hela dan så jag och J har verkligen kunnat fixat utan att ha någon som springer i vägen.
Vi har rensat garderoben så att jag och Dante ska få i våra kläder. Det tog i mot för Johan idag att kasta kläder, men nu är det gjort.
Efter att vi rensat så var vi på IKEA och köpte trådbackar med två ställningar till som vi ställde i garderoben. Så nu har jag alla min kläder i garderoben och alla Dantes kläder är oxå där.
Men vi har ett bekymmer och det är var vi ska göra av den byrån som nu är över. Jag vill ha bort den så det blir mer luftigt inne i sovrummet. Det känns så himla stökigt och trångt just nu.
Funderar på om vi ska lägga ut den på blocket. Eller om vi ska hyra ett förråd till. För det är inte bara den som behöver mer plats. Vårat källarförråd är proppfullt med saker.
Men vi har inte riktigt bestämt oss hur vi ska göra. Måste kolla vad det kostar och så....

Ikväll blir det nog en nykter kväll tror jag. Om det nu blir så så är det första på fyra veckor. Så det skulle behövas, men å andra sidan så har jag semester nu (i ett par dar till). Vi har ju faktiskt bestämt att vi ska ha en (minst) vit månad när vi har börjat jobba....
(ja det låter som jag är värst alkisen nu men det är jag inte, passar på att ta mej ett glas nu när jag har semester)
Nu vill Dante läsa bok och mysa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar