03 juli 2009

Power Big Meet

Den här helgen invaderas västerås av raggare. Det är Power Big Meet. En av världens största bil träffar.
För oss "vanliga" är det bara skoj att titta på alla fina gamla amerikaner. För dom riktiga fantasterna så är det umgänge, jämföra bilar och bara vara.
Jag är ingen jättefantast av stora pråliga bilar. Men är dom snygga och välvårdade så är det skoj att titta på.
Kanske kommer min åsikt ändras efter i morgon kväll. Jag ska nämligen vara "fyllechaffis". Therese en jobbarkompis har en kompis som inte hade någon chaffis i morgon och hon frågade om jag ville köra eller om jag visste någon som kunde. Jag sa naturligtvis ja. Det är inte ofta man får chansen att köra fina bilar. Sen får jag ju se en annan sida av Power Meet. Hoppas verkligen att det blir skoj och att det inte regnar. Inge skoj att köra en cab med caben uppe!

Tyvärr så ställer Power Meet till en del problem för oss "vanliga". Det är näst intill omöjligt att ta sig fram i stan med bil. Vägar stängs av. Och det är långa köer överallt.
Och om man som vi jobbar på den sidan av stan där det mesta av festligheterna hålls så är det inte så skoj att åka till jobbet. Stackars Johan som jobbar den här helgen måste åka omvägar för att ta sig till jobbet. Men men det är bara att gilla läget.
För ingenting går så bra som under Power Meet. Alla snabbmatskedjor, bensinmackar och matbutiker tjänar stora pengar en helg som denna!

Jag komemr ta kameran med mej i morgon och ta en massa kort (om jag kommer ihåg). Så förhoppningsvis så kommer det bilder på det hela oxå!
Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar