07 november 2011

att ha en helt vanlig måndag

Dante är på dagis. Han var superglad över att vara där. Han sprang från cykeln in på avdelningen, jag han knappt få en puss av honom. Det märks att han trivs på dagis. För det är alltid kul att gå dit tycker han. Han frågar varje söndag om det är måndag och blir lika besviken när det inte är måndag.

Fick ett uppfriskande samtal idag. Trots att det var från Försäkringskassan så blev jag varken upprörd eller frustrerad. För det var en jättetrevlig tant som ringde. Och trots att jag glömt att fylla i vad jag jobbade med och hur mycket jag jobbade så lät hon inte irriterade eller uttråkade, vilket alla dom andra handläggarna på Försäkringskassan har gjort när jag pratat med dom. Är det så att man säger Plötsligt händer det….

Resten av dagen ska väl spenderas som vanligt. Datorn i knät och tvn på med alla dåliga serier och såpor. Men det är så livet är nu när jag är hemma. Tittar med ett halvt öga på tv medans jag läser bloggar, fejjar mej eller kollar in någon annan värdelös sida. Sen blir det en nap på 30-50 minuter efter lunch. Det är kanske inte det mest ansträngande livet just nu, men ganska behagligt.
Kan inte klaga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar