21 november 2011

Masterchef

Masterchef sprider sig som en löpeld över jorden. Har nog sett dom flesta varianterna på det. Det är underhållande och inspirerande att titta på.
Just nu visar tv3 den senaste säsongen av Masterchef USA kl. 19. Den säsongen har precis börjat och jag är redan fast. Kanske beror det på att jag älskar allt som Gordon Ramsey gör. Han är så där brutalt ärlig. Lite som Per Morberg kan vara.

Har även tittat på några avsnitt av den brittiska versionen (tror att den var först). Dom kör så himla många varianter av sin Masterchef. Det är kändisar, kockar och amatörer om vart annat. Så det är inget som jag följer slaviskt, men jag slö tittat på det en eftermiddag när jag inte har något att göra. För jag tycker att domarna är roliga. Helt oense hela tiden, men samtidigt så är dom eniga. Underhållning på hög nivå!

Nu väntar jag bara på att svenska varianter ska börja, Mästerkockarna. Det är ju med min stora favorit Per Morberg. Även Leif Mannerström är en stor idol inom matlagning. Hoppas på en spännande säsong med mycket god mat….

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar