08 november 2011

Plötsligt händer det

Jag idag har det varit en mycket bra dag. Dels har jag inte haft så förskräckligt ont och sen har jag fått mej en trevlig överraskning från Försäkringskassan.
Har fått mycket tråkiga saker gjort. Som att tex vara in med papper till jobbet så jag kanske ska kunna få graviditetspenning (dom har döpt om havandeskapspenningen, varför vet jag inte?) och så har jag tömt våran lilla frys som vi inte ska använda längre. Där den står idag ska vi bygga ett skrivbord så våran bebis kan få ett eget rum när den väl kommer ut. För storebror Dante är inte helt sugen på att dela rum med den. 

Igår började jag make over av byrån i hallen på övervåningen. För ett par månader sen köpte jag gröna plastknoppar på IKEA och trodde att det bara skulle vara att byta ut knopparna. Men det visade sig att Johan hade målat fast trä knopparna när han målade byrån för ett par år sen.
Det bekymret gjorde att jag sköt på det. Men så igår tog jag tag i det och målade den ytan som va under knopparna. Så gjorde jag klar det idag. Blev riktigt bra. Tänk vad sex nya knoppar kan göra!
13207797730601320779782147

Nästa projekt är att börja rensa i datarummet så det inte blir så mycket att göra sen när vi ska göra om det till barnrum. Men det får bli en annan bra dag.
Sen ska ju julklapparna beställas hem oxå, för jag kommer inte orka gå runt i butiker och leta julklappar. Måste bara komma på vad alla ska få?!

Puss å kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar