16 november 2011

Att ha hela familjen hemma

Jaha så börjar den här eviga långa förkylningsperioden nu då. Dante är hemma (för första gången den här hösten) för att han hostar och är snorig. Han hade feber igår, men är feberfri idag. Han kommer få stanna hemma hela veckan lång. Jag är ju ändå hemma så det är bara att låta honom tillfriskna ordentligt. Så kanske vi slipper en massa sjukdomar den här hösten/vintern?! Hålla alla tummarna för att min plan funkar.
Johan är ledig idag och i morgon så hela familjen är samlade. Så som ni förstår så är det inte lugnt som jag brukar ha det på dagarna. Full fräs framåt som Dante brukar säga.

Så dagens plan är att inte gör någonting alls, mer än att jag ska åka till apoteket och köpa hostmedicin till Dante så han kanske kan få sova hela natten.
Jag tvekar lite för att gå ut, det är kallt och frost på marken. Termometern visar bara 3 grader. Så jag skulle helst vilja ligga i soffan under en filt, men jag måste väl ta mej till apoteket.

Har för övrigt lånat ett spel av min bror till Wii. Donkey Kong Country Returns. Det är riktigt svårt, men riktigt skoj oxå. Så nu har jag verkligen något att syssla med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar