29 november 2011

här kommer det lite pyssel

Jag lovade att visa lite av pysslet jag sysslat med den senaste veckan. Så här kommer det en hel radda med bilder:

Börjar med en bild från lördagens äventyr upp i dungen bakom oss. Vi var på jakt efter tallris och lingonris till en dörrkrans (tar kort på den i morgon när det är ljust ute). Dante hittade en gren som han släpade på hela tiden och som pratade med allt som han gick förbi:

1322299220043Jag hade bara en jul kruka så då kände jag att jag tvungen att hitta på något med den vita så den blev lite mer julig. Så ett rött sidenband runt den som är knuten med en rosett. Sen köpte jag tomtar på pinnar som jag stack ner i krukan:
1322588937380

Det här är våran adventsljusstake. Köpte vita Ljus på Ikea och stearinblad på Panduro. Sen skar jag ut siffror och satte dit på ljusen. Satte hjärtan på baksidan som jag stansade ut med en pepparkaksform.
Gjorde även en annan variant med ett stort Ikea ljus där jag stansade ut massa hjärtan och satte på.
13225889297331322590996774

Ja det var väl det. Tror inte jag har gjort något mer. Ska snart (under kvällen eller morgon dagen) göra ett inlägg om supergoda muffins som jag verkligen rekommenderar alla att pröva. Hur god som helst, så håll utkik.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar