26 november 2011

Att ha en kort frånvaro

Ja det blev ett uppehåll på ett par dar nu. Jag har inte riktigt haft ork till att skriva. Känner att min kropp börjar bli tyngre och inte orka alls lika mycket. Så då prioritera jag att vila när Dante är på dagis och vara pigg när han är hemma.

Jaha ska väl göra en kort summering av veckan:
I onsdags så var det besök hos BM. Allting såg bra förutom lite lågt Hb. Så nu måste jag verkligen komma ihåg att ta min järntabletter. Blodtrycket hade stigit lite, men var absolut inom det normal, så jag håller verkligen tummarna för att det kommer gör det oxå resten av graviditeten.

I torsdags så var det utvecklingssamtal på dagis. Det gick riktigt bra. Han har skött sig våran lilla pojke. Sen fick jag höra att han har börjat med lugna aktiviteter som att sy, pärla och sitta och lera. Det är helt fantastik hur duktig han är. Det märks hemma oxå att han blivit lugnar. Hoppas det håller i sig nu en stund framöver.

Igår var jag ute och gjorde en massa nödvändiga saker på fm. Man kan ju säga att jag inte var ensam om att vara ut. Höll på att bli galen på alla galningar i trafiken som inte vet när man ska blinka och som inte har en aning om vart dom ska. Väldigt bra för mitt blodtryck och mina nerver det där…NOT!
Var även iväg och tittade på Micke och Karets lilla bebis. Så söt och så liten (fast hon var som vilken annan bebis som helst). Alla dessa bebisar som föds får mej att längta ännu mera efter våran.

Idag så står det pepparkaksbak, adventspynt och lite jul pyssel på schemat. Ska spela julmusik hela dagen lång tror jag. Johan kommer klaga, men det kommer jag strunta i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar