29 november 2009

årets första julbord

Nu har lugnet lagt sig. Johans päron har åkt hem (eller snare för 2 timmar sen). Vi har hunnit titta på lite fotboll (Arsenal-Chelsea 0-3). Dante har tittat på 2 filmer. Vi har med andra ord tagit det lugnt dom sista timmarna.
Vi bjöd på ett mini julbord som "tack för hjälpen" under hösten. Det var riktigt gott ska jag erkänna. Till efterrätt så hade jag gjort en äppelkaka som var god men mastig. Den serverades med vaniljvisp. Smakens!
Vi prövade även pepparkakor med ädelost och det var super gott. Till och med Dante tyckte det. Vilket är lite ovanligt med tanke på att han bara är 2 år. Till pepparkakorna så serverade vi Blossa 09. Vi var lite skeptiska för att det var en vitvinsglögg, men den var riktigt god!

Nu väntar en kväll med lite mys framför tvn. Och i morgon är jag och Dante lediga. Då ska vi ner en sväng på stan och handla julklappar. Har faktiskt handlat två stycken idag till min bror. Dom kommer nog den här veckan med posten hoppas jag.
Ha det bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar