14 november 2009

regn regn och lite regn

halloj bloggen!

Idag har jag och Dante varit själva hela dagen. vi är fortfarande det, kommer vara det ända till halv åtta när Johan kommer hem.
Jag har haft världens snällaste Dante idag. Han har inte bråkat någonting idag. Är riktigt chackad. Vi har lekt och han har lekt själv. Han har kört med tåget, förståss! Det har varit ett riktigt skitväder idag, men vi trotsade vädret och tog en promenad till affären för att köpa riven ost och gräddfil.


Jag har hunnit med en massa saker oxå. Sista maskinen med tvätt är i tvättmaskinen just nu. Så nu är det tomt i tvättkorgarna. Sen har jag plockat undan och sorterat lite bland tidningar och annat.
Igår kväll fick jag för mej att jag skulle baka en massa muffins idag. Så jag har letat recept hela fm. Det slutade med att jag gjorde två sorter bara. Det blev kladdkakemuffins och pepparkaksmuffins. Kladdkakemuffinsarna är mitt egna recept. Eller det är ett recept ur "7 sorters kakor" som jag har ändrat lite i. Pepparkaksmuffinsarna är ett expriment så jag hoppas att dom är goda.
Det blir mamma som får provsmaka dom i morgon när hon kommer.

Ikväll ska jag och Johan ha tacokväll. Det ska bli mysigt. Vi brukar ju ha myskväll på fredagar emn Johan jobbade ju igår.

Ha en underbar lördag eftermiddag/kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar