05 november 2009

Madrid del 2

Måndagen spenderades på lite olika sätt. Jag och tjejerna shoppade. Eller rättare sagt dom shoppade och jag hängde på. För ovanlighetens skull så hittade jag inget. Då menar inget. Iaf inte till mej. Till Dante köpte jag en del till till briojärnvägen. Det var tingest från musse klubhus. Han blev super glad när han fick den. Jessica och Fluffo shoppade kläder. Inte mycket men en del...
Grabbarna satt på en resturang och drack öl och satt i solen. Så det märktes när vi kom tillbaka efter tre timmar.
Vi åt lunch på samma resturang och det var det värsta jag varit med om. Jag beställde kyckling och pommes. Kyckling var lika torr som en kartongbit. Men dom andra fick god mat, som tur var.
Efter ytterligare några timmar i solen/butikerna så var det dags att bege sig tillbaka till hotellt för att byta om och sen gå ut och äta. Johan och jag hade bestämt att vi skulle gå ut bara vi två. Det gjorde vi. Vi strosade längs Gran vía (huvudgatan som vi även bodde vid). Tittade in i affärer och bara var. Det som är underbart med Madrid är att man kan gå och shoppa mellan 10 och 10. Nästan alla butiker har öppet så länge.
Vi gick in på en sidogata för att äta. Och där hittade vi en skobutik med billiga och snygga skor. Johan hittade ett par gympagojjor som han köpt och bara betalde 150 SEK för. Skitbilliga och jättesnygga.
Vi hamnade på en lite resturang med en massa tapas. Där åt jag dom godaste räkorna jag ätit i mitt liv. Det färska räkor som låg i kokande olja och en massa vitlök. Det var gudomligt gott. Vi beställde även in en tallrik med blande korvar och skinkor och så lite ost. Alltså maten i spanien är gudomlig god. Jag skulle verkligen vilja åka dit igen och äta ännu mer av den. Det är mycket torkad skinka och korvar. Mycket plockamat oxå.

Nu tänkte jag skriva om något som är lite ovanligt för oss svenska. Iaf vi som bor här i västerås.
Precis runt hörnet från vårat hotell så fanns det en gata där det stod prostituerade dag som natt. När man gick förbi där så tyckte man väldigt synd om dom. Vissa av dom stod där vi inte mer än 14-15 och att se det var hemskt. När vi hade gått 100 m så hade vi gått för bi 30 tjejer.
Vi fick även se när en av tjejerna fick en kund. Hon gick fram till honom frågade om dom skulle gå till hans hotell och sen så gick dom iväg. Den här tjeje var dock lite äldre, men ändå. Det var nästan så att man vill ge dom lite pengar bara för att dom skulle få komma därifrån en stund. In på varje liten gata vi gick förbi fanns det strippklubbar och sexbutiker.

Överallt där man gick fanns det även uteliggare. Gick man 50 m så hade man gått förbi 6-7 stycken. Som tur var så såg vi inga barn, men jag antar att det finns en hel del sån oxå. Som sagt det var en upplevels.

fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar