07 november 2009

snart är det jul

Det är ungefär 7 veckor kvar till jul. Det innebär att min planering är i full gång. Idag har jag beställt julgardiner från jotex till både köket och sovrummet. Det kommer bli riktigt fint. Julgardinerna kommer om ungefär två veckor. Gardinerna i köket måste sys medans dom till sovrummet redan är fördigsydda. Gud vad jag längtar!
Igår beställde jag även muffinsformar och knäckformar och dom kommer förmodligen i veckan.
Julen är min absoluta favorit högtid. Jag håller på en månad med alla förberedelser och pyssel. Alla tomtarna ska upp, knäcken och allt annat julgodis ska göras, pepparkakorna ska bakas och dekoreras och hängas upp, granen ska kläs och alla julklapparna ska köpas och slås in. Jag älskar verkligen julen.....

Planering om hur vi ska fira jul är inte riktigt klara. Det ända vi vet är att på julafton så firar vi med Johans familj och någon av dom andra dagarna så ska vi fira med mamma. Eftersom vi är så himla många med så himla många olika familjer så kräver det att vi är ute i god tid med all planering.
Hur vi ska göra hänger mycket på om jag kommer jobba juldagen eller inte. Mer om det här kommer att diskuteras när vi ska fira mamma och Lukas. Det kan nog bli intressant....

1 kommentar:

  1. usch så pysslig du är!!! får ju dåligt samvete :) jag är glad om jag får upp stakar och stjärnor till 1a advent och att jag hinner koka knäck iår... (iofs är det lika varje år, inget speciellt i år)... men jag har köpt alla julklappar och det är TIDIGT även i min kalender, det har nog aldrig hänt förut!!! (har bara en klapp kvar till Bosse och ett par till Pyret, men vill vänta så jag vet vilken sort som kommer ut ;))
    Men jag är glad att min lilla Johan har dig i sitt hushåll... han som är så opysslig av sig, nu kan jag iaf vara säker på julkänslan :)

    SvaraRadera