30 november 2009

dagis is stängt

God morgon regninga måndag!

Usch och fy vad det är trist med regn. Har det inte kommit tillräckligt snart? Jag vill ha snö, snö, snö! Jag kan bara hoppas på att uttrycket "att om Anders (30 nov) slaskar så braskar julen" stämmer. För i så fall så kommer vi få en vit och underbar jul. Hoppas kan man. Är det inte så att hoppet är det sista som överger en människa?!

Idag är dagis stänt. Det betyder att jag är hemma och är föräldrar ledig. Men ni ska inte tro att det betyder en lugn och still dag. Nej det betyder en mass bus och en massa bilar och tåg. Jag hade väl tänkt att vi ska ner på stna på eftermiddagen och handla julklappar till mamma/mormor, älsklingen/pappa och systeryster/moster! Om det blir så får vi väl se. Jag ska även kolla runt lite på nätet efter en julklapp till pappa/morfar från Dante....

Hoppas ni får en underbar måndag (trots regnet)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar