19 april 2010

matlagning och prickar

Nu är det snart dax att börja med maten. Inte alls så himla skoj idag. Har verkligen inge lust alls. Men det är ett måste.

När jag hämtade Dante idag så frågade hans fröken vad det är för prickar han har och jag svarade att det är från astmamedicinen. Men när jag sen kom hem så såg jag varför jag undrade. Han har prickar över hela kroppen. Min första tanke var att han fått en allergisk reaktion och ringde därför sjukvårdsrådgivningen. Där fick jag höra att det med allra största sannolikhet är vattkoppor. Det känns inte alls bra. Med tanke på att det nu börjar öppnas flygplatser runt om i Europa. Så det känns som vi kommer åka på torsdag. Men i morgon ska Johan ringa vårdcentralen och höra om han kan få en distriktssköterska att kolla på det och verkligen avgöra om det är det. Är det det och vi får åka på torsdag så finns det väl inte mycket att göra än att åka. Men jag hoppas nu att det inte blir någon Londonresa. Den dagen den sorgen!

Nu väntar maten på att bli tillagad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar