13 april 2010

motivation?

När solen skiner och värmen äntligen har hittat hit hur ska man då kunna motivera sig till att åka till gymmet? Det är den stora frågan just nu. Det är inga problem att känna sig motiverad när man står på jobbet i kylan och inte ser solen skina utanför, men så fort man kliver utanför dörren på jobbet försvinner den.
Så min fråga är hur orkar man vara motiverad när vädret är så här underbart?
Jag vet verkligen inte jag ska ta mej till gymmet. Efter den här kalla, långa vintern så vill jag bara njuta av solen och värmen. Jag vill få så mycket solljus som möjligt dom få timmar jag är vaken.
Har en känsla av att jag inte är ensam om att känna det så här just nu. Hela Sveriges befolkning vill väl vara ute så mycket som möjligt när solen och våren äntligen kommit till vårat avlånga land.
Jag vet att man inte ska få dåligt samvete när man inte kan träna, men det får jag. Jag är en sån människa som lätt får dåligt samvete. Inte bara när det gäller träning utan även när det gäller andra saker, som tex Dante. Men det är en annan hitsoria.
Nu ska jag iaf njuta av solen. Ett litet tag till här på balkongen sen ska jag ta mej promenix innan det är dax att hämta huliganen. Ska väl kanske ta med honom till lekparken efter dagis. Det kan ha behöva.....
Njut av solen.../A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar