12 april 2010

sol och vår

vilket underbart skönt och varmt vårväder vi har nu! Det är så underbart att se solen skina höra fåglarna kvittra och vara ute i lite varmare väder än det vi hade för ett par månader sen. Jag känner hur hela min kropp ler och hur jag verkligen mår bra av all den här solen.
Även fast jag bara är ute några få timmar om dagen så är det stärkande. Bara att se solen skina utanför fönstret är en befrielse.
När jag kom hem idag så passade jag på att dammsuga och torka golven eftersom jag var själv hemma. Hade en timme på mej innan Dante skulle hämtas. Och det är så skönt att ha torkat golvet i hela lägenheten. Nästa projekt är att tvätt alla fönster som är sååå skitiga. Är det lika fint väder på onsdag när jag kommer från jobbet så kommer det nog att göras då.

Hämtade Dante med cykeln idag. Han var så lycklig över att få sitt bak på cykeln att han skrattade och pratade hela vägen hem. Han älskar verkligen att sitt bak på cykeln. Det har han gjort sedan första gången. Vet inte om det är för att han ser allting som händer och att det kan gå ganksa fort eller om det är friheten. Det är bra det. För jag har planer på att cykla så mycket som möjligt i vår.

Puss å kram /A

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar